moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

دانستنی های قبل از ازدواج چیست ؟

نکات مهم قبل از ازدواج

نکات مهم قبل از ازدواج دختران

نکات مهم قبل از ازدواج دختران بسیار متنوع و متعدد میباشند . یکی از نکات مهم قبل از ازدواج دختران این است که مشخص شود آیا فرد آمادگی لازم برای ازدواج را دارد یا خیر . اما این آمادگی از چه نظر میباشد ؟ در یک کلام میتوان گفت که بلوغ لازمه ازدواج است و نکته ای که باید بسیار به آن دقت شود بلوغ جسمی و جنسی ، بلوغ شخصیتی ، بلوغ فکری ، روحی روانی ، احساسی و ... میباشد .

از دیگر نکات مهم قبل از ازدواج دختران این است که بتوانند معیار های اساسی انتخاب همسر را تشخیص دهند و به درستی بتوانند دوران پیش از شروع زندگی مشترک را مدیریت کنند چراکه دوران قبل از ازدواج چه به صورت رابطه دوستی چه دوران نامزدی و عقد بسیار حساس و سرشار از نکات کلیدی و باید ها و نباید ها است . این نکات هستند که منجر به یک انتخاب درست و در نهایت یک ازدواج موفق خواهند شد . نکات مهم قبل از ازدواج دختران هم به آمادگی همه جانبه فرد مربوط است و هم به نحوه انتخاب و مدیریت رابطه و از آن جایی که به طور کل رفتار زن در رابطه بسیار تاثیر گذارتر است توجه به نکات قبل از ازدواج میتواند بسیار سرنوشت ساز باشد .

نکات مهم قبل از ازدواج پسران

نکات مهم قبل از ازدواج پسران

نکات مهم قبل از ازدواج پسران در زمینه‌ هایی مانند خودشناسی و رعایت اصول شناخت قبل از ازدواج با دختران مشترک می باشد . پسران نیز مانند دختران باید حد و مرز های رابطه قبل از ازدواج را بشناسند و رعایت کنند و همچنین به مرحله ای از ثبات شخصیتی و بلوغ رسیده باشند که مصلحت خود را تشخیص دهند و بتوانند معیار های انتخاب همسر را به درستی اولویت بندی کنند . یکی از نکات مهم قبل از ازدواج پسران همانطور که گفته شد مسئله بلوغ می باشد ، تمامی پسرانی که پیش از شکل گیری بلوغ نسبی لازم ازدواج می کنند پس از گذشت مدتی از ابتدای زندگی مشترک دچار نوعی یاس و پشیمانی می شوند که همین مسئله زمینه مشکلات بعدی را فراهم می کند .

پس درک درست بلوغ و تشخیص آن نکته بسیار مهمی می باشد . از دیگر نکات مهم قبل از ازدواج پسران استقلال می باشد . این مسئله شامل استقلال شخصیتی و مالی است . وابستگی شخصیتی بیش از اندازه به خانواده و نداشتن استقلال مالی باعث میشوند که فرد نتواند یک خانواده را به درستی مدیریت کند 

 نکات مهم قبل از ازدواج جوانان

نکات مهم قبل از ازدواج جوانان موضوعی است که بار ها توسط کارشناسان مشاوره خانواده مورد بررسی قرار گرفته است تا مشخص شود چه فاکتور ها و نکاتی هستند که  قبل از ازدواج می توانند احتمال ازدواج موفق را افزایش دهند . تحولات فرهنگی ، تغییر سبک زندگی ، پیچیدگی‌ های شخصیتی انسان ها و در کل دنیای مدرن امروزی در کنار نکات مثبت خود پیامد ها و اثرات منفی نیز داشته است که متاسفانه بیشتر این پیامد ها و آسیب‌ ها متوجه بنیان خانواده هستند .

به همین دلیل آمار طلاق و هنجار هایی مانند خیانت و طلاق عاطفی روز به روز در حال افزایش است . از این رو انتظار می‌رود که با توجه هر چه بیشتر به نکات مهم قبل از ازدواج جوانان ، بتوان احتمال ازدواج موفق را افزایش داد . مشاوره ازدواج می تواند این نکات را به صورت همه جانبه برای زوج شفاف سازی کند و آنچه که زوج در مورد نکات قبل از ازدواج باید یاد بگیرند ، تشخیص دهند و رعایت کنند به آن ها آموزش خواهد داد .

نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟

نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟

سوالات مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟ پاسخ دادن به این سوال از دیدگاه افراد معمولی قطعاً بر اساس سلایق ، علایق و تجارب شخصی خواهد بود . معمولاً افراد معمولی که مطالعه یا دانش خاصی در حوزه خانواده و ازدواج ندارند به این قبیل سوالات بر اساس تجربه شخصی خود پاسخ می دهند . به طور حتم در پاسخ این افراد نکاتی قابل توجه و درست وجود دارد اما مسئله این است که نمی توان این پاسخ را جامع در نظر گرفت و به تمام زندگی های مشترک تعمیم داد .

اما افرادی در قالب روانشناس خانواده یا کارشناس و مشاور ازدواج وجود دارند که می توانند صریح ، جامع ، دقیق ، اصولی و علمی به این سوال پاسخ دهند که نکات مهم قبل از ازدواج چیست ؟ پس می توان با بهره بردن از مشاوره قبل از ازدواج ، به تمام سوالات مربوط به این نکات مهم پاسخ داد . پاسخ کارشناسی که دانش کافی و سال ها تجربه در زمینه ازدواج دارد به طور حتم قابل اطمینان تر خواهد بود و می تواند به درستی ما را در مورد مسائل قبل از ازدواج هدایت کند .

نکات مهم قبل از ازدواج

نکات مهم قبل از ازدواج از جنبه های مختلفی قابل بررسی است . برخی از نکات مهم قبل از ازدواج تنها متوجه خود فرد هستند و میتوان گفت که مسائلی شخصی می باشند . اما پاره ای دیگر از نکات مهم قبل از ازدواج به مسائل بین فرد و کسی که به عنوان همسر او قرار است باشد بر میگردد . خودشناسی یکی از نکات مهم قبل از ازدواج است که در ابتدای امر جنبه شخصی دارد اما به مرور و در روند آشنایی قبل از ازدواج از حالت شخصی خارج و تاثیر مستقیمی بر دو طرف می گذارد .

نکات مهم قبل از ازدواج برای عده ای از افراد دامنه کوچکی دارند و تنها به پیدا کردن شخص متناسب با معیار های خود ختم میشود اما برای افرادی که دید جدی تری به ازدواج دارند نکات مهم قبل از ازدواج بسیار جامع تر و ریز بینانه تر هستند . نکات مهم قبل از ازدواج میتواند از طریق مشاوره قبل از ازدواج برای ما یاد آوری و به درستی اولویت بندی شوند از این رو راهنمایی یک کارشناس مشاوره خانواده در گوشزد کردن نکات مهم قبل از ازدواج بسیار کمک کننده خواهد بود .

 

سوالات متداول

نکات مهم قبل از ازدواج موفق چیست ؟

آگاهی از اصول شناخت قبل از ازدواج ، تشخیص معیار های ارزشمند در انتخاب همسر ، رعایت حد و مرز در رابطه دوران نامزدی یا عقد ، کسب آگاهی از واقعیت زندگی مشترک و مسئولیت های آن ، رسیدن به بلوغ و خودشناسی کافی برای ثبات در تصمیم گیری و ... از نکات مهم قبل از ازدواج موفق است .

دانستنی های قبل از ازدواج چیست ؟

آگاهی از وظایف زن و مرد در زندگی مشترک ، شناخت کافی از رابطه زناشویی ، یادگیری مهارت زندگی و ... از این دانستنی ها هستند .

چه صحبت هایی قبل از ازدواج باید انجام شود ؟

زوج باید قبل از ازدواج و در دوران شناخت پیش از ازدواج در مورد تمام مسائل مهم و تاثیر گذار مانند ، عقاید ، حساسیت ها ، توقعات و انتظارات ، خط قرمز ها ، مسائلی مانند اشتغال ، ادامه تحصیل ، فرزند ، برنامه های شخصی برای آینده و ... به طور شفاف و بی پرده صحبت کنند تا چارچوب کلی رابطه مشخص شود .

آگاهی قبل از ازدواج ؟

آگاهی قبل از ازدواج باید همه جانبه باشد یعنی فرد باید به تمام جوانب مختلف زندگی مشترک از قبیل تقسیم وظایف ، محدودیت ها ، مسائل و مهارت های رابطه زناشویی و ... آگاهی داشته باشد و با علم بر این مسائل نسبت به ازدواج راغب باشد .

مواردی که قبل از ازدواج باید توافق شود ؟

مواردی مانند ادامه تحصیل و اشتغال دو طرف ، محل زندگی و مسائل مربوط به مهاجرت ، زمان بچه دارن شدن و تعداد فرزند ، مسائل مربوط به ارتباطات اجتماعی و حد و مرز آن و ... باید به توافق زوج برسند .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد