moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

اشتباهات رایج آشنایی قبل از ازدواج

 اهمیت آشنایی قبل از ازدواج

آشنایی قبل از ازدواج تعریف خاص خودش را دارد . دو نفر که میخواهند با هم ازدواج کنند لازم است با هم آشنا شوند . آشنایی قبل از ازدواج لازم است تابع ضوابط خاصی باشد . در آشنایی قبل از ازدواج ضوابط روابط را محدود میکند . در آشنایی قبل از ازدواج لازم است خانواده های دو طرف در جریان باشند . در آشنایی قبل از ازدواج لزومی ندارد اهل محل و اقوام بدانند . آشنایی قبل از ازدواج پس از مراسم خواستگاری به صورت رفت و آمدهای کنترل شده انجام میشود . بهتر است این رفت و آمدها خانوادگی باشد و شرایط لازم برای معاشرت زوج مهیا شود . به این نوع رفت و آمد هیچکس نمیتواند ایراد بگیرد . ضمن آشنایی بیشتر خانواده دختر و پسر هم با هم آشنا میشوند . برخی اوقات دختر وپسر متوجه نکاتی نمیشوند که خانواده ها باتوجه به تجربه نکته را زودتر درمیابند .

این نوع رابطه چند مزیت دارد . اول اینکه ضمن آشنایی دختر و پسر خانواده ها هم آشنا میشوند که این آشنایی لازم و ضروری است . دیگر آنکه دختر و پسر هم با خانواده تعامل دارند و خیلی از مشکلات قبل از ازدواج ظاهر میشود . در کشور ما داشتن رابطه پسر و دختر پسندیده نیست یا لا اقل همه نمی پسندند . اگراین آشنایی منجر به ازدواج نشد ایرادی به آن وارد نمیشود . حال زمانی پیش می آید که یک پسر و دختر قبل از خواستگاری آشنا میشوند و حتی خانواده ها هم در جریان نیستند . آنها میخواهند با اخلاق هم آشنا شوند اگر مطلوب بود بعد خانواده را مطلع کنند که بحث ها جدیدی را پدید می آورد .

سوالات آشنایی قبل از ازدواج

سوالات آشنایی مشاوره قبل از ازدواج بیشتر سوالات شخصی است  بعد عمومی تر میشود . سوالات آشنایی قبل از ازدواج معمولا در مورد علقه ها و علاقه ها است . از روی علاقه مندیها هر یک به سبک زندگی دیگری پی میبرد . مثلا چه غذایی دوست دارید . چه رنگ و چه لباس ؟ بعد از آن وقتی از کسی دلخور میشوید برخوردتان چگونه است ... . این سوالات معمولا به صورت پرسش و پاسخ بین دختر و پسر رد وبدل نمیشود . بلکه این خود آنها هستند که در یک معاشرت مثل قدم زدن در یک پارک از خلق و خوی هم مطلع میشوند . مثلا یکی میگوید : « من از کسانی که دروغ میگن به شدت دوری میکنم خودم هم کمتر دروغ میگم تو چطور ؟ » وبه این ترتیب یواش یواش با خلق و خوی هم آشنا میشوند . سوالات آشنایی قبل از ازدواج باشیرینی و ظرافت پرسیده میشوند .

سوالات آشنایی قبل از ازدواج تمام شدنی نیست . یک دختر و پسر که ازهم خوششان بیاید دوست دارند تمام چیزها را راجع به هم بدانند . سوالات آشنایی قبل از ازدواج با احتیاط پرسیده میشوند . هردو مراقبند مبادا دیگری کسل و یا ناراحت شود . در لابلای پرسش های شخصی و علایق سخن به خانواده ها و اهداف کشیده میشود . آنها در این ارتباط از رفتارها ، فانتزی ها هم خواهند دانست . وقتی از احساس و سلایق هم مطلع شدند در مورد عقاید و علاقه مندی خانواده ها سوال میکنند . در واقع میخواهند بدانند تا چه حد آداب معاشرت آنها با خانواده ها هماهنگ است . نقاط مشترک به اندازه ای هست که باهم بتوانند زندگی کنند یا نه . اگر نقاط و نکته هایی که آنها را ازهم منفک میکند به اندازه ای هست که بتوان آنها را هماهنگ کرد ؟

سوالات آشنایی قبل از ازدواج

اهمیت آشنایی قبل از ازدواج

اهمیت آشنایی قبل از ازدواج در اینست که قبل از ازدواج مشخص میشود دو نفر مناسب هم هستند یا خیر . معلوم میشود دو نفر میتوانند همدیگر را خوشبخت کنند ؟ مشخص میشود این دو از درکنارهم بودن لذت میبرند یا خیر . اهمیت آشنایی قبل از ازدواج در اینست که هنوز برای زندگی مشترک هزینه نشده از هم جدا میشوند . هنوز وقت زیادی هدر نداده اند . هنوز فرصت انتخاب دیگری دارند . و هنوز فرزندی ندارند از هم جدا میشوند . خوبی این جدایی به اینست که قبل از ازدواج برای دختر و یا پسرها ی باکره فرصت های خوب ازدواج باز هم پیش می آید . در حالیکه این فرصت ها پس از یکبار ازدواج کمتر پیش می آیند . اهمیت آشنایی قبل از ازدواج در دادگاه های خانواده مشخص میشود . دو نفر پس ازمدت ها زندگی و تلاش برای حفظ زندگی مطلع میشوند برای هم مناسب نیستند .

حال به اهمیت آشنایی قبل از ازدواج وقتی منجر به ازدواج میشود میپردازیم . آشنایی قبل اززادواج خیلی از تردیدها را از میان برمیدارد . چون به این تردیدها قبل از ازدواج حل شده اند . این دو جوان دیگر میدانند کجا قرار است زندگی کنند با چه شرایطی و به کمک چه کسانی . آنها تمام سنگ های خود را واکنده اند . حتی راجع به مبلغ مهریه ، مخارج جشن و خیلی چیزهای دیگر کارخانواده ها را راحت کرده اند . این دختر و پسر مسلما قبل از مراسم خواستگاری با والدین خود نیز به تفاهم رسیده اند . مسلما اختلافات دو خانواده در مجلس خواستگاری نیز کمتر خواهد بود .

اشتباهات رایج آشنایی قبل از ازدواج

اشتباهات رایج آشنایی قبل از ازدواج کم نیستند . از اشتباهات رایج قبل از ازدواج میتوان به دلبستگی شدید دختر یا پسر به زوج را نام برد . این آشنایی به منظور آشنایی و تبادل اطلاعات مربوط به ازدواج میباشد . اما متاسفانه بارها شنیده شده که از طرف یکی به یک رابطه جنسی عاطفی تبدیل شده است . حال یکی از زوج ها که طرف مقابلش را مناسب زندگی خود ندیده انگ های مختلف میخورد . صحبت های عوامانه ای که طرف را متهم میکند . « بعد از شش ماه نامرد ولش کرد » . « با این چرخید با یکی دیگه ازدواج کرد » و از این قبیل حرف ها که کم نشنیده ایم . دختر و پسر به هیچ عنوان این آشنایی را نباید یک رابطه دائمی فرض کنند . همیشه این احتمال را بدهند که ممکن است طرف مقابلم مرا نپسندیده باشد . یا ممکن است در معاشرت بیشتر از یکی از رفتارهای من یا خانواده ام خوشش نیاید .

مدام به خود بیدار باش دهیم تا وقتی او به ما گفت که من شمارا ترک میکنم نگوییم او با احساسات من بازی کرد . از دیگر اشتباهات اینست که در مورد این معاشرت با همسایگان یا اقوام صحبت کنیم . این یک معاشرت اجتماعی است برای آشنایی . در این معاشرت هیچ چیز قطعی نشده پس لزومی ندارد همه بدانند یا پسر و دختر به اقوام معرفی شوند . از دیگر اشتباهات اینست که هنوز مشخص نشده که قرار است ازدواج کنند یا خیر تمام اسرار اقوام را برای این تازه وارد بیان میکنیم . در حالیکه حتی به او نمیتوان گفت تازه وارد چون هنوز معلوم نیست وارد شود یا خارج . شاید ازدواج او با ما میسر نشد اما با یکی از اقوام ما ازدواج کرد در این صورت ما متهم به فاش کردن راز دیگران هستیم .

نکات مهم آشنایی قبل از ازدواج

نکات مهم آشنایی قبل از ازدواج

نکات مهم آشنایی قبل از ازدواج اینست درست معاشرت کنیم . مواظب باشیم آشنایی تبدیل به یک رابطه نشود . یک رابطه عاطفی و خطرناک تر از آن رابطه جنسی . آشنایی با داشتن رابطه متفاوت است . آشنایی یعنی ما مانند یک همکار یا یکی از اقوام بتوانیم در یک پارک یا یک فضای عمومی قدم بزنیم . ضمن این نشست و برخاست اجتماعی صحبت کنیم و با هم آشنا شویم . ولی رابطه داشتن کاملا متفاوت است . روابط برای تامین نیازها برقرار میشوند و ممکن است اصلا منجر به ازدواج نشوند . از نکات مهم آشنایی قبل از ازدواج مشاوره است .

مشاوره قبل از ازدواج باید در همان ابتدا صورت بگیرد تا اگر این دو مناسب هم نیستند زودتر تصمیم گیری شود . مشاوره ازدواج برای همین زمان است . تا در این وقت با هم کاملا آشنا شوند . بخصوص اگر میخواهید یک ازدواج موفق داشته باشید . معیارهای ازدواج موفق از نظر شما و همسر آینده تان چیست ؟ دانستن این نکات قبل از ازدواج لازم است نه بعد از ازدواج .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مرکز مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : مرکز مشاور ازدواج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد