moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

بهترین مشاور آنلاین ازدواج


مشاوره آنلاین ازدواج موفق

مشاوره آنلاین ازدواج موفق

مشاوره آنلاین ازدواج موفق برای کسانی است که مشاوره پیش از ازدواج را انجام داده اند . آنها به مشاوره ازدواج و خانواده رفته اند . حال میخواهند مشاوره آنلاین ازدواج موفق انجام دهند . حال یک ازدواج موفق چیست ؟ در مشاوره آنلاین ازدواج موفق ممکن است از شما بپرسند ازدواج موفق از نظر شما چیست ؟ شما پاسخ های گوناگونی دارید . توجه داشته باشید که ازدواج موفق با ازدواج ایده آل یکی نیست . ازدواج ایده آل ازدواجی آرمانی است که ممکن است در ازدواج موفق شما به هفتاد درصد فاکتورهای ازدواج ایده آل برسید . همانطور که فانتزی های شما با رفتارهای اجتماعی و رئال شما تفاوت دارد . البته تاثیر فانتزی ها را در زندگی رئال میتوان دید . همانطور که تاثیر افکار آرمانی و ایده آلیستی را در ازدواج خود خواهید دید . به هر حال انتخاب ها و رفتارهای ما متاثر از افکارمان هستند .

مشاوره آنلاین ازدواج موفق مشاوره ایست که زوج ها را به ایده های آرمانی نزدیک میکند . این مشاوره میکوشد در یک ازدواج موفق آسیب ها کمتر باشد . میکوشد توافق و تفاهم بیشتری در زندگی باشد . در عین حال هیچیک از آرزوهای خود فاصله زیادی نگیرند . یک ازدواج موفق ازدواجیست که هردو طرف با به کارگیری مهارت های زندگی همسر خود را خوشبخت کند . در ازدواج موفق علاوه بر احترام به خواسته های خود در پی برآورده شدن آرزوهای طرف مقابل خواهند بود . وقتی پای منافع به میان می آید هردو طرف به منافع دو طرف می اندیشند . به منافع مشترک . من کمتر مطرح میشود و بیشتر ما بروز میکند . هرکدام خود را دروجود دیگری میبیند . هیچیک خود را فدا نمیکند اما دیگری را نیز فدا نمیکند . آنها عاقلانه و با تدبیر برای هم و با هم زندگی میکنند .

در ازدواج موفق کدام ارجح تر است من ؟ یا تو ؟

برخی در ازدواج موفق فدا شدن و ایثار کردن را بر حق میدانند . هرکس خواسته ها و امیال خود را فدای خواسته های دیگری میکند . حتی ممکن است خود را فراموش کرده و فقط به همسر و فرزندان بیاندیشد . این یک ازدواج موفق نیست . ممکن است تعجب کنید . ولی واقعیت اینست که در یک ازدواج موفق خواسته و امیال همه به نسبت باید برآورده شود . ازدواج موفق یعنی هر کس در جایگاه خود باشد . هر کس در منزلت خود احترام و ارزش داشته باشد . در خانواده ای که یک نفر خود را فدا میکند و دیگران نیز این ایثار را به راحتی میپذیرند تربیت ناقص است . در این خانواده درک متقابل ضعیف است و فرزندان در زندگی آینده خود دچار مشکل خواهند شد . هرچند الان همه احساس رضایت کنند . در آینده این فرزندان متوقع بار خواهند آمد .

در خانواده ای که درک متقابل وجود ندارد . فرزندان در زندگی خود شکست خواهند خورد . آنزمان است که یک ازدواج به جای اینکه شادی آور باشد مانند طوفانی خوشی ها را نابود خواهد کرد . در آن هنگام متوجه خواهند شد ازدواجشان موفق نبوده است . تمام آرامش خانواده با یک تمکانه برهم خواهد ریخت . احساس شکست به تمام اعضای خانواده انتقال خواهد یافت . چرا که این خانواده نه تنها از درک متقابل بی بهره هستند بلکه متوقع نیز بار آمده اند . این دو عامل نشان دهنده تخریب بخشی از زندگی در مقابل ایثار نا بجای یک نفر است . پس بهتر است برای خود در زندگی ارزش و احترام قائل باشیم . برای دیگران ارزش و احترام قائل شویم . تا بتوانیم علاوه بر اینکه ازدواج موفقی داشته باشیم تربیت درستی نیز به فرزندانمان اهدا کنیم . تربیت درست یعنی خوشبختی .

مشاوره آنلاین ازدواج و خانواده

خوشبختی چیست ؟

هرکس خوشبختی را در یک چیز میداند . یکی در ثروت ، یکی در مهر ، یکی در موقعیت خوب اجتماعی و یکی در شهرت و مقام . اما واقعیت چیست ؟ خوشبخت واقعی کیست ؟ خوشبخت واقعی کسی است که از داشته های خود درست و برای دلخوشی هایش استفاده کند . بتواند از درون احساس آرامش کند . رضایت درونی داشته باشد . بتواند برامیال و زیاده خواهی هایش کنترل داشته باشد . نه چیزی را نفی کند و نه آنقدر وابسته باشد که با از دست دادن آن تمام زندگیش دگرگون شود . مثلا پول . شما اگر پول را نفی کنید همیشه نیازمند خواهید بود . اگر به شدت آنرا دوست داشته باشید همیشه نگران از دست دادن آن خواهید بود وقتی بخشی از آن را از دست بدهید گویی بخشی از خوشبختیتان را از دست داده اید . پس خوشبختی یعنی ایجاد تعادل در داشته ها است .

حال با مشاوره آنلاین ازدواج میتوانیم عوامل مشترک رسیدن به خوشبختی را بیابیم . برای رسیدن به خوشبختی این عوامل را حفظ کنیم و به فاکتورهای آن بیافزاییم . یادمان باشد این عوامل وسیله رسیدن به خوشبختی هستند و هدف خود شادی و خوشی است . یک انسان عاقل هیچگاه هدف را فدای وسیله نمیکند . در یک مشاوره خانواده حد رضایتمندی درونی افراد مشخص میشود . حد گذشت و ایثار با توجه به خلق و خوی افراد خانواده معلوم میشود . زمانی میتوانیم بگوییم ازدواج موفق داشته ایم که این ازدواج در خوشی چند نسل تاثیر گذار باشد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage Counselor Online

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد