moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

moshaverehkhanevadeh

روانشناسی خانواده

نتیجه ازدواج بدون علاقه

 

ازدواج بدون علاقه نوعی ازدواج است که بسیاری از پرونده‌ های مشاوره خانواده را به خود اختصاص داده است. این ازدواج میتواند بسیار بحث برانگیز باشد چراکه هم میتواند دلایل متعدد داشته باشد و هم عواقب متعدد ، اگر در شرف چنین ازدواجی قرار دارید بهتر است به کمک مشاوره قبل از ازدواج از پیامدها و عواقب این نوع ازدواج آگاه شوید و بفهمید که دلایل و معیارهای ازدواج شما برای پذیرش این نوع ازدواج قابل قبول میباشند یا خیر.

اگر بخواهیم ازدواج بدون عشق و علاقه را به دو دسته کلی تقسیم کنیم دو حالت خواهد داشت، حالت اول ازدواج هایی هستند که به صورت سنتی اتفاق می افتند و رابطه عاطفی قبل از ازدواج وجود ندارد که در این مورد اگر ازدواج با رعایت اصول باشد و با توجه به معیارها، فرد پتانسیل علاقه مند کردن شما را نسبت به خود داشته باشد می تواند به یک ازدواج موفق ختم. اما حالت دوم مربوط به افرادی است که به دلایل مختلف تن به ازدواج با فردی میدهند که مطمئن هستند هرگز نمیتوانند به او علاقه مند شوند. در هر دو حالت فوق ، مشاوره ازدواج میتواند دید روشن تری را از آینده چنین زندگی مشترکی به ما بدهد.

عواقب ازدواج بدون علاقه

عواقب ازدواج بدون علاقه را در این مطلب برای افرادی مطرح می کنیم که به دلایل مختلف با فردی ازدواج کرده اند که هرگز نمیتوانند به او علاقه مند شوند. اگر بخواهیم برای ازدواج بدون عشق و علاقه در خوش‌ بینانه‌ ترین حالت، یک زندگی مشترک را تصور کنیم، در آن زندگی مشترک زوجی وجود دارند که در قالب طلاق عاطفی با حداقل کیفیت در جوانب روابط زناشویی در حال مدارا کردن با یکدیگر زیر یک سقف مشترک هستند.

در نقطه مقابل این حالت یک زندگی مشترک را خواهیم داشت که پر از نزاع ، تنش ، ناسازگاری ، اختلاف و درگیری خواهد بود و در بدترین حالت ممکن، اگر زوج از عزت نفس و توانایی تطبیق کافی برخوردار نباشند در مواجهه با چنین زندگی مشترکی دست به رفتارهای خارج از شان و آسیب رسانی مانند خیانت خواهند زد . به طور کل هر کدام از عواقب فوق برای چنین ازدواجی  آسیب های فردی و اجتماعی خاص خود را به دنبال خواهد داشت .

شروع ازدواج بدون علاقه

شروع ازدواج بدون علاقه میتواند شروع آسیب های احساسی ، روانی و حتی جسمی باشد چرا که طبیعتا در پی آسیب های روحی روانی مانند افسردگی بیماری های جسمی نیز به وجود خواهند آمد و در بسیاری از موارد یکی از عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه افسردگی میباشد . اگر دلیل فرد برای ازدواج بدون علاقه رسیدن به اهداف سطحی مانند پول باشد در ابتدا ممکن است که احساس رضایت به دلیل رسیدن به هدف در او وجود داشته باشد اما با پیش تر رفتن و عادی شدن هدف مورد نظر ، این احساس رضایت از بین خواهد رفت و به مرور فرد خلاء های موجود را احساس خواهد کرد .

به طور کل حتی در ازدواج های معمولی نیز پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات احساسی ، واقعیت های موجود خود را نشان میدهند و کاستی ها و خلاء ها بیشتر به چشم خواهند آمد ، حال اگر ازدواج بدون علاقه باشد این وضعیت بسیار شدید تر اتفاق خواهد افتاد و از طرفی پذیرش و تحمل این کاستی ها بسیار سخت تر خواهد بود .

نتیجه ازدواج بدون علاقه

نتیجه ازدواج بدون علاقه شکل گیری یک زندگی با حالت های ذکر شده در مورد عواقب ازدواج بدون علاقه میباشد . اگر ما به هر دلیلی با فردی ازدواج کنیم که پتانسیل علاقه مند کردن ما به خود را نداشته باشد هرگز نمیتوانیم خوشبختی واقعی را لمس کنیم چرا که عشق و علاقه یکی از معیارهای اصلی برای احساس خوشبختی میباشد . با شروع ازدواج بدون علاقه فرد تلاش خواهد کرد که خود را با مسائل دیگر راضی نگه دارد و به عدم علاقه به همسر خود توجه نداشته باشد اما این امر غیر ممکن است و پس گذشت مدتی نیاز عمیق دوست داشتن و دوست دوست داشته شدن خود را نشان میدهد و فرد در برابر نیاز عاطفی خود شکست خواهد خورد .

ازدواج بدون عشق و علاقه هرگز نمیتواند رضایت درونی فرد را به همراه داشته باشد حتی در مواردی که این ازدواج به خواست خود فرد انجام میگیرد دلایلی ناگریز یا سطحی در پس آن وجود دارد که او را مجبور به چنین تصمیم گیری کرده است . حتی اگر در ابتدا فرد احساس خرسندی کند اگر نتواند به همسر خود علاقه مند باشد این خرسندی دوام چندانی نخواهد داشت و در واقع یک رضایت پوشالی میباشد . همانطور که گفتیم هیچ کدام از نتایج و عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نمیتوانند مثبت باشند و به فرد آسیبی وارد نکنند .

دلایل ازدواج بدون علاقه

دلایل ازدواج بدون علاقه میتواند بسیار متعدد باشد و عوامل مختلفی در آن دخیل باشند . حتی عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نیز تحت تاثیر شرایط اتفاق افتادن این ازدواج ، فرهنگ حاکم  و . . . میباشد . اجبار خانواده ها ، فقر مالی ، مواردی مانند لج بازی ، داشتن اهداف ، معیارها ، و ارزش های سطحی مانند پول ، شرایط پیچیده مانند خون بها در برخی از فرهنگ ها و حتی موارد عجیبی مانند انتقام میتواند از دلایل ازدواج بدون عشق و علاقه باشد .

اما هیچ کدام از این دلایل نمیتوانند مانع نتایج ازدواج بدون عشق و علاقه باشند . حتی در مواردی از ازدواج بدون عشق و علاقه مانند خون بها که در برخی از مناطق هنوز هم برای خاتمه دادن به نزاع ها اتفاق می افتد نتایج آن برای فرد ممکن است بسیار طاقت فرسا و غیر قابل تحمل باشد . شروع ازدواج بدون علاقه با هرکدام از دلایل فوق نیمتواند نتیجه رضایت بخشی را داشته باشد مگر در حالتی که طرف مقابل بتواند شما را به خود علاقه مند کند که شکل گیری علاقه در این شرایط سخت و زمان بر خواهد بود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

 

بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام

بهترین سن برای ازدواج

بهترین سن برای ازدواج چه سنی است ؟ آیا برای همه افراد یک سن مشخص و دقیق برای ازدواج مناسب است ؟ یعنی ازدواج در سن هایی غیر از آنچه که گفته شده است به نتیجه مناسبی نمی رسد ؟ در این مقاله می خواهیم به دنبال پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج بگردیم و ببینیم چه چیزی باعث می شود که این سن مناسب شناخته شود و چه چیزی موجب می شود این سن را مناسب بدانند. پس با ما همراه باشید تا این معما را حل کنیم .

در زندگی هر فرد چند انتخاب مهم وجود دارد که سرنوشت او را تغییر می دهد ، گاه باعث ترقی و خوشبختی می شود گاهی هم او را به پایین ترین نقطه می رساند .

یکی از این انتخاب های مهم ، انتخاب رشته دانشگاهی است که تماما زندگی شما را در بر می گیرد و حتی روی افرادی که با شما معاشرت پیدا می کنند نیز تاثیر می گذارد . پس از عبور از این انتخاب به مهم ترین مسئله و چالش زندگیتان یعنی انتخاب همسر آینده و ازدواج برمی خورید . تا به حال به اهمیت این انتخاب فکر کرده اید ؟

حتما در اطرافتان کسانی را دیده اید که قبل از ازدواج زندگی معمولی و چه بسا بی انگیزه ای داشته اند اما پس از ازدواج به دلیل داشتن همسری که در تمام مراحل زندگی در کنار آن ها است چقدر با انگیزه شده اند و به چه موفقیت هایی دست پیدا کرده اند .

و یا برعکس افراد شاد و با انگیزه ای که بعد از ازدواج دچار افسردگی می شوند و تمام انگیزه هایشان را از دست می دهند . پس اهمیت یک یار و همدم مناسب را دست کم نگیرید . حال نکته این است که بدانید چه چیزی موجب این همه تغییر می شود ؟

عامل مهم در پیدایش زندگی آرام

یکی از مهم ترین عوامل یک زندگی آرام و مناسب پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج است . بهترین سن برای ازدواج در هر فرد منحصر به خودش است اما با توجه به تحقیقات ، روانشناسان میانگین سنی را در نظر گرفته اند که تقریبا برای همه افراد صدق می کند . این تحقیقات نشان می دهد که مناسب ترین اختلاف سنی بین دختر و پسر حدودا 5 سال است و این اختلاف می تواند حداقل 4 سال و حداکثر 7 سال نیز باشد . اما برخی افراد ممکن است باهوش تر باشند و یا زودتر به این بلوغ عقلی برسند درنتیجه می توانند زود تر ازدواج کنند .

بهترین سن برای ازدواج وابسطه به عوامل زیادی است که از جمله آن می توان به بلوغ فکری و بلوغ جنسی و بلوغ عاطفی افراد اشاره کرد که نتیجه همه این بلوغ ها فرد را به یک انسان بالغ تبدیل می کند که با آگاهی کامل می تواند درباره همسر آینده و ازدواجش تصمیم بگیرد . برای پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج لازم است هر فرد را باتوجه به شرایط زندگی و شرایط عقلی خودش بسنجیم ، برای اینکه این سنجش درست صورت بگیرد می توانیم از مشاوره ازدواج کمک بگیریم .

 

بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان

بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان برای دختران بین 22 تا 25 و برای پسران 27 تا 29 سالگی است .

البته این سن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان باتوجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر بر جامعه حاکم است در نظر گرفته شده است چرا که با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و دیگر عوامل به این نتیجه رسیده اند .

در نظر گرفتن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان همواره به این صورت است که سن دختر از پسر کم تر است زیرا تحقیقات ثابت کرده دختران در سنین پایین تری به بلوغ عقلی می رسند در نتیجه با این اختلاف سنی بین دختر و پسر افکار و طرز تفکر هردو به یکدیگر نزدیک تر می شود .

پس باید به شما اطمینان دهیم که آنچه که به عنوان بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان ذکر کرده اند کاملا علمی و ثابت شده است اما در نظر داشته باشید همیشه استثنا وجود دارند .

 

بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام

بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام هم مشخص شده است . همانطور که می دانید در دین اسلام بسیار به ازدواج سفارش شده است تا اندازه ای که پیامبر (ص) فرموده اند : کسی که ازدواج می کند نیمی از دینش را کامل کرده است .

در دین اسلام به ازدواج سفارش شده است و ازدواج را از سنی که دختر و پسر به بلوغ جنسی می رسند مناسب دانسته اما اینکه شرط ازدواج افراد فقط برطرف کردن نیاز جنسی باشد را غلط می داند و بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام را زمانی می داند که فرد به بلوغ فکری نیز رسیده باشد و با عاطفه و مهر نیز بتواند انتخاب صحیحی داشته باشد .

خداوندی که انسان ها را آفریده است و از نیاز های ما باخبر است امکان ندارد به ازدواج و این نیاز فطری و غریزی انسان ها بی توجه بوده باشد در نتیجه در قرآن بسیار در رابطه با ازدواج صحبت کرده است .

البته در قرآن در سوره نسا بیشتر به حداقل سن ازدواج اشاره نموده است که دختر و پسر به بلوغ جنسی رسیده اند اما به طور کامل محدودیت سنی قرار نداده و به ازدواج با ملاک های ساده بسیار سفارش کرده است .
بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام بیشتر سنین پایین است زیرا دین اسلام معتقد است هرچه سن فرد بالاتر می رود هم ملاک هایش سخت گیرانه تر می شود هم ممکن است دچار طغیان های جنسی شود بنابر این ازدواج را با عقل و منطق و ملاک های ساده تر را سفارش می کند تا جایی گفته می شود فرشتگان هنگامی که فرد مجردی قدم بر زمین می گذارد او را نفرین می کنند .

بهترین سن برای ازدواج خانم ها

بهترین سن برای ازدواج خانم ها در طی سالیان متغیر بوده است . اما کلیتی از نظر کارشناسان بهترین سن ازدواج برای خانم ها در نظر گرفته شده است از سن 23 تا 26 سالگی است .

البته تغییر این میانگین سنی گاهی تغییر می کند زیرا در سال های اخیر بر خلاف گذشته ازدواج در سنین بالا مرسوم شده است و تفکرات عامه مردم نسبت به سن ازدواج تغییر کرده است .

در گذشته های دور که ازدواج در سنین پایین تر مرسوم بود خانواده ها تصمیم گیرنده ازدواج دختران بودند و رسیدن به سن حداقل بلوغ جنسی و فکری را مناسب برای ازدواج می دانستند که این امر امروزه یک طرز فکر غلط تلقی می شود .

امروزه دختران این سرزمین با بلوغ کامل عقلی انتخاب های خود را تعیین می کنند و بیشتر خود را در انتخاب همسر موظف می دانند و خانواده ها تنها در این انتخاب یاری دهنده هستند و دخالت مستقیمی در این انتخاب ندارند .

 

بهترین سن برای ازدواج پسران

بهترین سن برای ازدواج پسران نیز توسط کارشناسان و مشاوران نیز مشخص شده است و همواره سعی شده سنی را در نظر بگیرند که پسر هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اجتماعی و فکری فرصت مناسبی را داشته باشد تا به جایگاه مناسبی برسد .

بهترین سن برای ازدواج پسران بین سنین 26 تا 28 سالگی تلقی می شود زیرا در سنین در نظر گرفته شده پسران معمولا هم به خدمت سربازی رفته اند هم از لحاظ اقتصادی برنامه آینده خود را چیده اند و قطعا از لحاظ عقلی و فکری می توانند انتخاب مناسب و عاقلانه ای را داشته باشند در این سن معمولا پسران نگاه ها و افکار زودگذر برای انتخاب همسر آینده را کنار گذاشته اند و با منطق درست و ماندگار ملاک هایی را که از همسر خود انتظار دارند را مشخص می کنند .

اما نکته ای که این روز ها باید بیشتر و بیشتر به آن توجه داشته باشیم این است که حتما قبل از ازدواج چند جلسه به مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده مراجعه کنیم تا ما را در این انتخاب مهم ما را یاری کنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

فواید ازدواج در سن پایین برای پسران

فواید ازدواج در سن پایین را میتوان از دیدگاه های مختلف مورد بحث قرار داد .

  • فواید ازدواج در سن پایین از لحاظ جسمی
  •  فواید ازدواج در سن پایین از لحاظ جنسی
  • فواید ازدواج در سن پایین از لحاظ روحی

ازدواج در سن پایین موضوعی است بحث برانگیز و دارای لایه های مختلف است . موضوعی که میتواند جامعه را بر اساس آن به دو گروه مخالف و موافق تقسیم کند . اما سوال این جا است که جامعه پیش روی ما چه کسانی هستند ؟ جامعه روانشناسی ؟ قشر با سواد ؟ قشر کم سواد ؟ طبقه مرفه ؟ طبقه نیازمند ؟ جامعه مشاور خانواده ؟ و . . . در این زمینه مشاوره خانواده به شما عزیزان برای گرفتن تصمیم و انتخاب درست کمک و راهنمای شماست.

فواید ازدواج در سن کم شاید از نگاه هریک از جوامع نام برده متفاوت باشد اما به طور حتم نقطه نظر های مشترکی در میان آن ها به چشم میخورد . فواید ازدواج در سن کم برای پسر و دختر متفاوت است چرا که این دو از نظر بلوغ جنسی و روحی بنا به تفاوت های فطری کاملا متفاوت هستند .

مشکلات و فواید ازدواج در سن پایین

مشکلات و فواید ازدواج در سن پایین در حال حاضر موضوعی است که خانواده ها باید از طریق مشاور خانواده کاملا از آن آگاهی پیدا کنند . مشکلات و فواید ازدواج در سن کم امری نسبی است . به این معنا که ممکن است فردی با ازدواج در سن پایین یک ازداج موفق داشته باشد و رضایتمند از تشکیل خانواده باشد و فردی دیگر از اینکه در سن پایین ازدواج کرده است کاملا پشیمان باشد و درگیر با مشکلات مختلف باشد . اما این تفاوت ها از کجا سرچشمه میگیرد ؟ چه چیزی باعث موفقیت یا عدم موفقیت ازدواج در سن پایین میشود ؟ در پاسخ به این سوال ها اولین و کلیدی ترین مسئله را میتوان تفاوت های فردی دانست . تفاوت های فردی که بخشی از آنها فطری و غریزی است مانند بلوغ جنسی و جسمی که ممکن است در فردی بسیار زود خود را نشان دهد و در دیگری دیر تر .

اما این امری نیست که فقدان آن تهدید کننده باشد چرا که دیر یا زود هر انسانی بلوغ جنسی را در درون خود احساس خواهد کرد . اما تفاوت های فردی دیگری نیز وجود دارند که بخش عظیمی از آن اکتسابی است و به نوع تربیت و محیط رشد و آموزش شخص بستگی دارد . بلوغ فکری و روحی در این دسته از تفاوت های فردی قرار دارند که بخش قابل توجهی از میزان مشکلات و فواید ازدواج در سن کم به آن بستگی دارد از جمله مواردی که نیاز به تفکیک جنسی برای رسیدگی و تحلیل آن نیاز میشود مشکلات و فواید ازدواج در سن کم است چرا که این موضوع در مردان کاملات متفاوت از زنان است پس در اینجا در مورد هرکدام به طور جداگانه بحث خواهیم کرد .

فواید ازدواج در سن پایین برای پسران

سن ازدواج در افراد به صورت متفاوت وجود دارد . فواید ازدواج در سن کم برای پسران موضوع مورد بحث در این بخش است . شاید اگر به صورت مصاحبه از افراد مختلف بپرسیم که فواید ازدواج در سن کم برای پسران را نام ببرند پاسخ های متعددی را بشنویم که ممکن است بر اساس تجربه شخصی آنها باشد . در اینجا سعی میکنیم مواردی از فواید ازدواج در سن کم برای پسران را مثال بزنیم که بطور مشترک در مورد همه آنها صدق میکند .

کنترل میل جنسی :

بهتر است با هم صادق باشیم چرا که کنترل غریزه جنسی در آقایان بسیار دشوار تر از خانم ها است و پس از بلوغ جنسی یکی از دغدغه های مردان برطرف کردن نیاز جنسی خود است و اگر به موقع و به روش درست به این نیاز پاسخ داده نشود دو حالت اتفاق می افتد . یک اینکه شخص با روش هایی که از لحاظ روانشناسی جواب میدهند غریزه جنسی خود را کنترل میکند و با آن کنار می آید . دوم اینکه شخص آنگونه که باید خوددار نباشد که در این صورت غریزه جنسی او را تحت فرمان خود در می آورد .

در این حالت یا شخص از طریق برقرار کردن روابط جنسی نا مشروع نیاز خود را رفع میکند که به مرور زمان از لحاظ روانشناسی باعث میشود به فردی پرخاشگر یا گوشه گیر ، افسرده و مضطرب تبدیل شود که هرچه در این مسیر پیش تر میرود احساس پوچی بیشتری مکند و حتی اگر بعد ها ازدواج کند به دلیل تنوع تجربه در روابط جنسی ممکن است مادام همسر خود را با شریک های جنسی خود مقایسه کند و این امر سبب طلاق جنسی و عاطفی بین آنها شود . و یا اینکه شخص برای رفع نیاز خود به مسئله ای به نام خود ارضائی روی آورد که صدمات آن به روح و روان و همچنین جسم او بسیار زیاد است .ما اگر پسر در سن پایین ازدواج کند و بتواند در کنار همسر خود به آرامش جنسی برسد با هیچ یک از مسائل گفته شده رو به رو نخواهد شد .

مسئولیت پذیری :

امری کاملا طبیعی و توجیه پذیر است که با بالا تر رفتن سن انعطاف شخصیتی افراد کاهش یافته و سخت تر در برابر تغییرات و مشکلات قبول مسئولیت میکنند . همه ی ما به اهمیت مسئولیت پذیری در  ازدواج موفق آگاهیم . گاه ازدواج در سنین بالا باعث شده است که فرد نتواند مسئولیت زندگی مشترک را بپذیرد که ممکن است به این دلیل باشد که فرد مدت زمان زیادی را بدون مسئولیت جدی گذرانده است . اما اگر ازدواج در سن پایین و در زمانی که فرد انعطاف لازم برای تغییر شخصیت را دارد اتفاق بیفتد میتواند با شروع زندگی مشترک به فردی مسولیت پذیر تبدیل شود .

پیشرفت اقتصادی :

جمله ای عامیانه که همه ما شنیده ایم ” هرچه زودتر تشکیل زندگی بدهی زودتر صاحب خانه میشوی ” شاید این را بارها به خود ماهم گفته باشند و نمیتوان منکر منطق پشت این جمله شد چرا که با ازدواج در سن پایین درآمد خود را صرف پیشرفت زندگی میکنیم نه خرج کردن آن در راه تفریحات بی مورد و خرید های غیر منطقی . همین امر باعث میشود کسانی که در سن پایین ازدواج کرده اند با وجود فکر اقتصادی زندگی بهتری را از نظر مالی داشته باشند .

شخصیت اجتماعی :

بازتاب مثبتی که ازدواج در سن پایین باعث میشود از طرف جامعه دریافت کنید این است که شما را به عنوان فردی مستقل ، با اراده ، شجاع و دوست دار خانواده میبینند و همین دیدگاه مثبت سبب میشود که از شما شخصیت اجتماعی بهتری نمایش داده شود .فرصت بیشتر برای اقدام در امور مختلف : ازدواج در سن پایین به شما این فرصت را خواهد داد که برای فرزند دار شدن یا تغییر شغل و مسائل این چنینی شما به قدر کافی زمان در اختیار داشته باشید .

فواید ازدواج در سن پایین برای دختران

فواید ازدواج در سن کم برای دختران بیشتر از جنبه روحی روانی آن مورد توجه است . از آنجایی که به طور ذاتی دختران از روحیه و احساسات لطیف تری برخوردارند و در اکثر تصمیم گیری ها بعد احساسی آنها بیشتر خود را نشان میدهد پس در فواید ازدواج در سن کم برای دختران به نکاتی که به احساسات انسانی برمیگردد میتوان اشاره کرد .

  • دخترانی که در سن پایین ازدواج میکنند چون احساسات لطیف تری دارند وابستگی عاطفی بیشتری نسبت به همسر خود پیدا میکنند و همین امر باعث میشود که در برخورد با مشکلات تحمل بیشتری از خود نشان دهند .
  •  دخترانی که در سن پایین ازدواج میکنند به سبب اینکه هنوز هیجانات و شیطنت های نوجوانی را با خود دارند زنانی پر نشاط تر و سرزنده تر میباشند و این باعث میشود که زندگی شاد را در کنار همسر خود داشته باشند .
  • در مواردی مانند پیشرفت اقتصادی و کنترل نیاز جنسی و فرصت بیشتر در امور مختلف پسر و دختر از فواید مشترک برخوردارند .

مخالفان فواید ازدواج در سن پایین

مخالفان فواید ازدواج در سن پایین گاه خود پسر و دختر ، گاه خانواده و گاه جامعه روانشناسی و افراد مشاور خانواده هستند که هر کدام از دیدگاه خود به این موضوع نگاه میکنند و دلایل خاص خود را دارند . اما روشن است دلالیل منطقی و شفافی پشت این مخالفت ها وجود دارد البته اگر مخالفان فواید ازدواج در سن کم را به طرفداری از سیاستی خاص یا صرفا به دلیل تجربه ناموفق شخصی با بحث ازدواج در سن پایین مخالفت نکنند . با این تفاسیر نباید هایی وجود دارد که ازدواج در سن پایین را رد کنند .

همانطور که گفته شد ازدواج بهترین شیوه برای هدایت و کنترل غریزه جنسی در بهترین مسیر است اما میتواند همان قدر که مطلوب به نظر میرسد نابود کننده نیز باشد . اگر فرزندان خود را فقط به این دلیل که به بلوغ جنسی رسیده اند اماده ازدواج ببینید یا خود فرزندان صرفا به خاطر رفع نیاز جنسی تن به ازدواج بدهند نباید توقعی غیر از این داشت که که با گذشت مدتی از ازدواج و رفع کنج کاوی در مورد ارتباط جنسی پسر و دختر از زندگی دلسرد شوند و این شروع کننده اختلافات باشد .

نقش والدین

به عنوان والدین وظیفه خود را در مورد بلوغ فکری و روحی فرزندانتان به بهترین نحو انجام دهید و این امر با کمک کلاس های روانشناسی و مشاوره خانواده آسان تر پیش خواهد رفت . جمله معروف سن فقط یک عدد است در مورد ازدواج صدق میکند و نباید عدد خاصی را برای آن در نظر گرفت هرگاه فرد در خود از لحاظ فکری و روحی احساس کند که اماده پذیرش زندگی مشترک است میتواند در هر سنی ازدواج موفق را تجربه کند . در این میان نباید فراموش کرد که مسئله کودک ازدواجی کاملا بحثی جدا از ازدواج در سن پایین است و خود به عنوان یک هنجار اجتماعی جای بحث  و تامل بسیار  دارد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

مشاوره مشکلات خانوادگی

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده اهمیت مشاوره را برای تک تک امور زندگی معین ومشخص میکند . از مرکز مشاوره خانواده برای مسائل کوچک و بزرگ خانوادگی ، تصمیم گیری و راه حل مشکلات کمک بگیرید . در برخی موارد شما نیاز دارید خود را بهتر و دقیقتر بشناسید مشاوره خانواده همراه شماست . خودشناسی به چه منظور انجام میشود ؟ شما میخواهید در یک معامله اقتصادی شرکت کنید باید ریسک کنید . خود را میشناسید یا نه ؟ قدرت ریسک پذیری شما تا چه اندازه است ؟ آیا توانایی تحمل دارید ؟ آیا در شرایط سخت میتوانید بر روی ریسکتان وقت بگذارید ؟ با مشاوره خانواده متوجه خواهید شد ریسک کنید یانه . اگر اصرار دارید ریسک کنید چه مراحلی را باید تحمل کنید . پس مشاوره خانواده فقط برای مسائل روزمره خانوادگی نیست . شما وقتی خود را بشناسید کمتر در مشاجره ها یکجانبه قضاوت میکنید .

با مشاوره خانواده در ارتباط با خودشناسی میتوانید از مهارتهای نهفته درونتان استفاده بهینه کنید . چه بسا استعدادها یی که در درون شما منتظر یک جرقه هستند و شما از آن بیخبرید . با مشاوره خانواده خود و استعدادهایتان را بهتر بشناسید . با نقاط ضعف و عطف خود آشنا شوید . شناختن نقاط ضعف چه کمکی به ما میکند ؟ درنظر بگیرید کسی را که خوب نقاشی میکند این توانایی و نقطه عطف اوست . کسی که به هیچ عنوان نمیتواند حتی یک خط راست و زیبا بکشد این نقطه ضعف اوست . حال اگراین دو به تواناییهایشان اشراف داشته باشند چه نتیجه ای خواهند گرفت ؟ کسی که نقطه ضعف نقاشی دارد در مسابقه نقاشی شرکت نخواهد کرد . دوم : هیچگاه تصمیم نخواهد گرفت از راه نقاشی امرار معاش کند . حداقل فایده این دانستن اینست که در این زمینه شکست نخواهد خورد .

مرکز مشاوره خانواده تلفنی  

مرکز مشاوره خانواده تلفنی هم گزینه ای مناسب است برای اینکه شما روابط خانوادگی قوی داشته باشید . دقت کرده اید در برخی خانواده ها فرزندان بزرگ که میشوند از والدین حرف شنوی ندارند . مرکز مشاوره خانواده تلفنی شما را در مسیری قرار میدهد که این مشکل بوجود نیاید . این شما هستید که انتخاب میکنید . میخواهید همیشه در نظر فرزندانتان مورد تکریم و احترام باشید ؟ فرزندان وقتی بزرگ میشوند احساس میکند از طرف والدین حمایت نشده اند یا این حمایت می باست قویتر می بود . احساس میکنند علم پدر و مادر با آنها تطبیق عملی ندارد یا بهتر بگوییم به روز نیست . از اینرو حتی اگر به زبان نیاورند در عمل آنها را در برنامه هایشان شرکت نمیدهند . اگر هم شرکت بدهند خود به عنوان پیشرو و والدین به عنوان پیرو خواهند بود . اینجاست که والدین احساس میکنند فرزندانشان قدر زحمات آنها را نمیدانند .

مرکز مشاوره خانواده تلفنی به شما خواهد گفت که شما خود خواسته اید که اینگونه درباره شما قضاوت شود . اگر مشاوره خانواده تلفنی انجام دهید متوجه خواهید شد که والدین نباید حکم قربانی داشته باشند . مشاوره خانواده تلفنی راههای حرمت نگه داشتن را به شما خواهد آموخت . مشاوره خانواده تلفنی شما را راهنمایی خواهد کرد چگونه به خود احترام بگذارید . کسی که برای خودش احترام قائل نیست چگونه از دیگران توقع احترام دارد ؟ شاید بگویید فرزندان باید درک کنند که شما به خاطر آنها ایثار کرده اید . شما با این طرز تفکر فرزندانتان را آماده میکنید تا به دنبال مفر باشند . آماده میشوند تا این فکر شمارا با یک جواب خنثی کنند . مثلا بگویند ما که در این دنیا نبودیم شما ما را بوجود آوردید در واقع به شما بگویند شما فقط به وظیفه خود عمل کرده اید ... .

دیگر موارد مربوط به مشاوره خانواده

  • مشاوره اینترنتی خانواده

  • شماره مشاوره خانواده
  • تلفن مشاوره خانواده
  • مشاور ازدواج خوب
  • سایت روانشناسی خانواده
  • روانشناسی قبل از ازدواج
  • مشاوره قبل از ازدواج آنلاین
  • متخصص مشاوره خانواده
  • مشاوره بعد ازدواج
  • مشاوره مشکلات خانوادگی
  • مشاوره ازدواج با زن مطلقه
  • مشاوره آنلاین زناشویی
  • مشاوره زنان تلفنی
  • مشاوره مذهبی ازدواج

 

مشاوره

دخالت خانواده در زندگی فرزندان

مرکز مشاوره خانواده و ازدواج

مشاوره خانواده و ازدواج راهی است برای قدردانی از خود قبل از پدر و مادر شدن . شاید وقتی فرزندان بزرگ میشوند این اصلاح سختتر باشد . زمان رسیدن به خواسته هایتان کم باشد . فرزندان ما درمدرسه و در دنیای جهانی اینترنت به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند . آنها هم گام با همسالان خود در دنیا رو به جلو درحرکتند . ما چه میکنیم ؟ برای آنها وقتمان و پولمان و عمرمان را قربانی میکنیم بی آنکه برای آنها ارزشی داشته باشد . مشاوره خانواده و ازدواج برای ما وفرزندان ما بستر مناسب فکری و رفتاری میسازد . با این بستر ما درعین اینکه برای خودمان کسب حرمت میکنیم فضا را برای پرورش درست فرزندانمان نیز مهیا میکنیم . فرزندانی که همواره سپاسگزار و قدر دان شایستگی های ما هستند . مشاوره خانواده و ازدواج از ما والدینی شایسته میسازد .

مرکز مشاوره خانواده و ازدواج راه شمارا به دنیای کودکان و جوانانتان باز میکند قبل از اینکه آنها چندین گام از شما پیشتر باشند  ما نمیتوانیم از دیگران بخواهیم به ما احترام بگذارند یا مارا دوست بدارند . ولی میتوانیم خودرا حائز ویژگیها و فاکتورهایی کنیم که احترام دیگران را نسبت به خود جلب کنیم . احترام گذاشتن باید قلبی باشد . شما ناخودآگاه به یک دانشمند احترام میگذارید و یا یک هنرمند . پس لازمه احترام گزاردن برجستگی است . شما اگر والدینی باشید که از کمترین امکانات بهترین استفاده هارا میکند موفق خواهید بود . اگر پدر یا مادری باشید که به فکر آسایش خود است و بهترینها را برای خود وبعد خانواده میخواهد مطمئن باشید احترام کسب میکنید . اما اگر والدینی باشید که مدام شکست میخورد در تصمیم گیری مردد است نمیتوانید مورد احترام باشید . والدینی که همه چیز را به پای هوس میریزد ... .

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی شما را با کنشها و واکنشها آشنا میکند .  روانشناسی مانند یک بازی است که شما باید رفتار و عملکرد طرف مقابلتان را حدس بزنید تا نبازید . مشاوره خانواده و روانشناسی با توجه به ویژگیهای شما و افراد خانواده کنشها را به شما میدهد . چون یک مشاورخانواده واکنشهای اعضای خانواده شما را حدس میزند . چون رفتارهای شما و آنها را دسته بندی کردی و در گروههای همسان قرار میدهد . انسانها برگرفته از درون و حتی ارگانیسم بدن و همینطور جامعه به هر کنش پاسخ خاصی میدهند . مثلا کسانی که زود عصبانی میشوند و روی رفتار خود کنترل ندارند دریک گروه قرار میگیرند . برای چنین کسانی واکنش وپاسخ به انتقاد مشخص وتعریف شده است . مشاوره خانواده و روانشناسی به راحتی میتواند رفتار شما را نسبت به هرمحرک حدس بزند .

علم روانشناسی با تمام رفتارهای ما درارتباط است . با انگیزه ها ، اهداف ، خانواده وجامعه . ما حتی وقتی میخواهیم درس بخوانیم با علم روانشناسی در ارتباط هستیم . چقدر بخوانیم ؟ چه زمانی بخوانیم ؟ چه بخوانیم ؟ چرا ؟ چون هر یک از ما علایق خاص خود را داریم . هریک از ما توان و طاقتمان محدود به زمان و مکانی خاص است . هر یک ازما تحت تاثیر انرژیهای درونی و موقعیتهای اجتماعی هستیم . مشاوره روانشناسی این امکان را به ما میدهد که شرایط را بررسی کرده و توانمان را بسنجیم و درست انتخاب کنیم . علایق ، سلایق و تغییرات درونی ما نشات گرفته از نوع پرورش ما در خانواده و جامعه است . با مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده آنها را کشف کرده و بکار ببندیم تا در تصمیمهای خود دودل و مردد نباشیم .

مشاوره خانواده آنلاین

مرکز مشاوره خانواده آنلاین به همین منظور تشکیل شده است . مرکز مشاوره خانواده آنلاین به شما این فرصت را میدهد تا با خدمات مراکز مشاوره آشنا شوید . بدون صرف هزینه میتوانید مشاوره کنید . ضمن اینکه چون این خدمات بصورت آنلاین میباشد با اتصال به اینترنت میتوانید به راحتی مشاوره بگیرید . در گروه یا کانال مراکز مشاوره عضو شوید .  میتوانید  به وب سایت مرکزمراجعه کنید و از مشاوره خانواده آنلاین بهره مند شوید . مشاوره خانواده آنلاین برای ارتقا فرهنگ مشاوره اقدام به تشکیل مشاوره خانواده نموده است .

رایگان

مشاوره ازدواج

حال این بحث مطرح است که مشاوره زناشویی مقدم تر است یا مشاوره ازدواج ؟ مسلما کسی که هنوز تصمیم ازدواج یا زناشویی ندارد برای هیچیک از این دو مورد اقدام نخواهد کرد . کم پیش می آید کسی تصمیم نداشته باشد و برای تصمیم نداشته اش مشاوره کند .  اگر کسی تصمیم ازدواج دارد بهتر است اول به آمادگی خود برای ازدواج پی ببرد . یکی از زیرمجموعه های آمادگی برای ازدواج همان زناشویی است . اولویت بندی زناشویی برای ازدواج شاید در درجه اول نباشد اما یکی از عوامل مهم برای تشکیل زندگی است . کسی که از هر لحاظ برای ازدواج مهیا است بهتر است حتما برای زناشویی نیز آماده شود . زندگی بدون زناشویی خوب نمیتوانداز دوام و استحکام کافی برخوردار باشد . ازدواج امر مقدسی است که باید تمام نیازهای زوجین در چارچوب خانواده تامین شود .

شاید این سوال مطرح شود آیا ازدواجی وجود دارد که یکی از اهداف آن زناشویی نباشد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله امکان دارد . نمونه آن چند همسری است . یا کسانی که به دلیل مسائل مالی در واقع تن به برخی از انواع ازدواج ها میدهند . در چنین ازدواجهایی ناهمگون بودن فرهنگی ، تفاوت سنی بسیار زیاد ، زناشویی ناقص و یا بد ، کنار گذاشته شدن توسط خانواده ها به شدت به چشم میخورد . شاید یکی از مسائلی که باعث میشود این نوع ازدواجها انجام شود ارضا غرایز باشد . اما این مرتفع کردن غرایز در واقع یک همخوابی شیرین و سالم نمیتواند باشد . بخصوص در جامعه کنونی که بالا بودن سن بانوان نسبت به پسرها در حد مادر و فرزند است . چنین ازدواجی حتی اگر عقد دائم نیز باشد اما به لحاظ بقا و دوام موقت است .

مشاوره تلفنی

مزیتی که مشاوره تلفنی بر مشاوره حضوری دارد این است که ممکن است در مشاوره حضوری کسی نتواند صحبت کند . چند گروه هستند که ممکن است برای حضور در مشاوره با مشکل روبرو شوند . دسته اول کسانی هستند که به شدت و به همه کس بی اعتماد هستند . آنها حتی با نزدیکترین کسان خود نمیتوانند با صداقت حرف بزنند . دسته دیگر ممکن است رازهای مگو داشته باشند . دسته سوم کسانی هستند که نمیتوانند ارتباط خوبی برقرار کنند و در واقع توانایی باز گو کردن مسائل را ندارند . دسته چهارم خجالتی هستند . خجالتی ها هر حرفی را نمیتوانند بازگو کنند . ولی همه این گروهها وقتی رودر رو صحبت نکنند راحت تر هستند . این نقطه مشترک بین تمام این گروهها باعث میشود مشاوره تلفنی را ترجیح دهند .

چون مراکز مشاوره فقط با خصوصیات و رفتارهای فردی سرو کار دارند نه خود فرد . این مشاوره میتواند بدون ابراز هویت انجام شود . مشاوره آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست . افراد میتوانند بدون فاش شدن هویتشان حتی پیش مشاور به مشورت بپردازند . مشاوره روانشناسی آنلاین کمک بزرگی به کسانیست که میخواهند در هر موردی مشاوره کنند . هنوز مشاوره و مراجعه به روانشناس و روانپزشک در بین برخی افراد عادی نشده است . آنها گمان میکنند اگر به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه کنند ممکن است انگ روانی بودن به آنها بخورد . لازم است بدانیم همانطور که جسم ما در اثر ضربه دچار آسیب میشود روح نیز آسیب پذیر است . همانطور که برای درمان جسم به پزشک مراجعه کرده ودارو مصرف میکنیم روان ما نیز باید درمان شود . هیچ روح کاملا سالمی وجود ندارد تفاوت در میزان آسیب هاست .

برای مشاوره درباره سایر موارد مشاوره خانواده با ما تماس بگیرید

  • مراحل مشاوره پیش از ازدواج

  • برای مشاوره ازدواج کجا برم
  • مشاوره برای ازدواج موفق
  • مشاور خانواده مذهبی
  • مشاوره تلفنی مذهبی خانواده
  • ارتباط با مشاور خانواده
  • مشاوره ازدواج مجدد
  • روانشناس خانواده خوب
  • مشاوره خانواده تلفنی شبانه روزی
  • میخوام طلاق بگیرم مشاوره
  • مرکز مشاوره قبل ازدواج
  • مشاوره قبل ازدواج تلفنی
  • مشاوره قبل ازدواج با فرد معتاد

مرکز مشاوره خانواده

مشاوره کودک

مشاوره کودک نیز مانند چکاب بدن لازم و ضروریست . بیماریهای فراوانی وجود دارند که اگر به موقع تشخیص داده نشوند ممکن است جبران آن در بزرگسالی سخت و یا غیر ممکن باشد . مانند اختلال رفتاری اوتیسم یا اختلال آسپرگر. برخی بیماریهای روحی و روانی در کودکی بهتر درمان میشوند . مشاوره کودک حتی اگر به نظر خودتان فرزندتان سالم است ضروریست . در اختلال اوتیسم شما ممکن است از زود سینه خیز کردن فرزندتان شاد شوید . ممکن است از اینکه فرزندتان شلوغ و پر از هیجان است خوشحال باشید . ممکن است از شیرین کاریهایش لذت ببرید . اما در دو سالگی بر خلاف تصورتان خواهید دید که تکلمش متوقف میشود . به جای اینکه با اسباب بازی هایش بازی کند ظروف آشپزخانه و دکوریهای منزل را پرت میکند . با مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس متوجه خواهید شد فرزند شما دارای اختلال است .

امیدواریم فرزندانی شاد و سالم داشته باشید  اما گروهی هستند که حتما باید برخی تذکرها را در مورد کودک بدانند . فرزندی که دارای هرگونه اختلال است پاک و بیگناه است . فرزندی که سندروم دان دارد مانند دیگر کودکان زیبا و شیرین است . کودکی که دارای معلولیت جسمی است حق زندگی در اجتماع را دارد . کودکانی که دارای معلولیت جسمی ، حرکتی و ذهنی هستند باید دیده شوند . پدر ومادرهایی هستند که آنها را از دیدمردم پنهان میکنند . معلولیت گناه نیست . اما محروم کردن این کودکان از اجتماع گناهی نا بخشودنی است . این کودکان فقط در میان مردم و در جمع مهارتهای زندگی را می آموزند . آنها در میان حمایت مردم عزت نفس و اعتماد به نفس بدست می آورند . آنها را با افتخار در جامعه بروز دهیم . به آنها کمک کنیم تواناییهایشان بتوانند بروز دهند .

سایر موارد مربوط به مشاوره تلفنی خانواده

  • مشاوره ازدواج

  • مشاوره ازدواج آنلاین
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • مشاوره خانواده آنلاین
  • مرکز مشاوره ازدواج
  • بهترین مشاور خانواده
  • شماره مشاور خانواده
  • سوالات روانشناسی ازدواج
  • سوالات مشاوره طلاق
  • مشاوره جوانان
  • مشاوره بعد از ازدواج
  • سوالات مشاوره طلاق توافقی
  • سایت مشاوره خانواده
  • روانشناسی قبل ازدواج
  • مشاوره برای ازدواج
  • روانشناس و مشاور خانواده
  • سایت مشاوره ازدواج
  • مشاوره بعد از طلاق
  • مشاوره تلفنی زناشویی
  • مشاوره زناشویی تلفنی

مشاوره انلاین

از مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی خانواده غافل نباشیم . از این فرصت ها استفاده کنیم تا بدانیم با کودکان دلبندمان چگونه رفتار کنیم تا در جامعه آسیب کمتری ببینند . کودکان ما با هر ویژگی چراغ دل ما و امیدهای آینده کشورمان هستند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Women's Clinic & Family Counseling Center

شوهرم رفیق باز است چه کنم؟

شوهرم رفیق باز است چه کنم؟

اگر بخواهیم از طرف تمامی زن هایی که متاهل هستند صحبت بکنیم، فکر کنیم خوشحال کردن شوهرشان همیشه یکی از اولویت یک خانواده موفق بوده و هست. ولی خب گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد و می بینید که هرچه بیشتر تلاش می کنید کمتر به هدف خودتان یعنی شاد کردن همسرتان می رسید. نتیجه این قضیه رفیق بازی شوهر هست. اگر بخواهیم به موضوع شوهر رفیق باز اصولی نگاه کنیم، ریشه در خوشحال نبودن مرد در خانه و خانواده اش داره.

البته این را هم بگویم که باید دید تصور شما از همسر رفیق باز چیست؟ این که همسر شما یک بار در هفته با دوستانش وقت بگذراند رفیق بازی محسوب نمی شود و به تازگی با توجه به تحقیقات معلوم شده است که اگر مردان هفته ای دو بار با دوستان خود وقت نگذرانند از لحاظ روحی دچار آسیب خواهند شد!!! پس قبل از این که بخواهید دنبال راه حل بگردید ابتدا ببینید آیا واقعا مشکلی وجود دارد یا خیر.

خب حالا اگر احساس کردین که مشکلی وجود دارد و نمی دانید که با مرد رفیق بازتان چکار کنید در ادامه این مطلب همراه من باشید تا اول دلایل رفیق بازی شوهرها را بیان کنم و بعد راهکارها را بررسی کنیم.

دلایل رفیق بازی شوهر

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردم رفیق بازی شوهر ناشی از خوشحال نبودن اون هست. بنابراین باید ببینیم اول چه چیزهایی باعث می شود که همسرمان دیگر حس شادی و خوشحالی نداشته باشد.

بر اساس تجربیات و گفته های خود مردان دلایل متعددی باعث می شود که یک مرد در زندگی مشترک اش خوشحال نباشد و به سمت رفیق بازی برود، وقتی این دلایل را دسته بندی کردیم به 4 گروه عمده رسیدم که در ادامه برای شما توضیح می دهم. قبل از این که دلایل را مطالعه کنید باید بگویم که ابتدا رفتار خود را بسنجید و ببینید چه چیزی باعث می شود که شوهر شما دوستانش را به شما ترجیح دهد، سپس دنبال ایراد در رفتار او بگردید.

وقتی که همسرت وقت زیادی را با رفیق هایش می گذراند و یا این که زیاد سر کار می ماند ممکن است نشانه های ناراحتی اش باشد. ولی این موضوع دلیل نمی شود که بخواهد در موردش با شما صحبت کند، زیرا مردها معمولا از جر و بحث کردن با همسرشان فراری هستند. اگر هم که از او بپرسید چه چیزی شده است او در ابتدا انکار می کند، پس بهتر است سعی کنید با ملایمت دلیل ناراحتی او را بفهمید. به او اجازه بدهید صحبت کند. 4 مورد زیر می تواند به شما کمک کند.


بیشتر بخوانید: 10 دلیل کم حرفی مردان که لازم است بدانید


1. به همسرتان به اندازه کافی توجه نمی کنید

توجه نکردن به شوهرتان به خصوص وقتی بچه دار می شوید خیلی در روند دور کردن او از خانه و خانواده و سوق دادنش به سمت رفیق بازی بسیار موثر است. زن ها معمولا بعد از این که بچه دار می شوند احساس می کنند که بچه اشان بیشتر از شوهرشان نیاز به توجه و مراقبت دارد. آن ها حس می کنند که شوهرشان می تواند مراقب خودش باشد و نیازی به توجه ندارد زیرا او یک بزرگسال است.

حقیقت این است که در اینجور مواقع مردها تصور می کنند که فراموش شده اند و آن جذابیت قبل را برای همسرشان ندارند زیرا وقتی به گذشته نگاه می کنند می بینند که آن ها کسی بودند که تمام توجهات در خانه به سمت آن ها معطوف بوده است ولی اکنون حتی به زور یک سلام می شنوند. همین باعث می شود که مرد احساس کند در خانه به او اهمیت داده نمی شود و رو به رفیق بازی می آورد.

دلایل رفیق بازی شوهر

راه حل:

درست است که بچه هایتان در اولویت قرار دارند و باید به آن ها رسیدگی کنید ولی باید تایمی را هم برای همسرتان در نظر بگیرید.

شروع کنید به نشان دادن علاقه و توجهتان به صورت عملی: ناگهان بغلش کنید، ببوسیدش و رفتارهایی که در دوران نامزدی اتان انجام می دادی انجام دهید. مطمئن باشید این کارها باعث می شود همسرتان دوباره اعتماد به نفسش را پیدا کند و بیشتر با شما وقت بگذراند.

کمی به خودتان سختی بدهید و بعد از این که بچه ها را خواباندید به خودتان برسید و همان زنی بشوید که قبل از مادر شدن بودید. این بدان معنا نیست که دیگر مادری نکنید بلکه این بدان معناست که شما متوجه بشوید هم مادر هستید و هم همسر.


بیشتر بخوانید: آموزش راه های بغل کردن همسر


2. شوهرتان احساس می کند که نظرش مهم نیست

بیان دلخوری و ناراحتی از همسر برای مردان همیشه کار سختی بوده است زیرا همانطور که در بالا گفتم مردان سعی می کنند هر طور که شده از دعوا و جنجال مخصوصا با همسر خود دوری کنند.

به طور معمول مردان مسئول کار در بیرون از خانه هستند و اداره کردن امور خارج از خانه و مالی به عهده آن ها است و زن ها بیشتر به کارهای خانه رسیدگی می کنند ولی باید دقت داشته باشند که این بدان معنا نیست که مرد هیچ نقشی در خانه ندارد.

وقتی که شما تمامی کارهای خانه را بر عهده می گیرید باید به این نکته دقت کنید که در مورد مسائل خانه نیز حتما نظر همسرتان را بپرسید زیرا در غیر این صورت مردتان احساس می کند که صدایش در خانه خودش شنیده نمی شود و به نوعی دیگر جای او آن جا نیست و همین موضوع باعث می شود مرد شما رفیق باز شود. وقتی که مردان می بینند در تصمیمات مالی، مسائل مربوطه به فرندانشان و یا چیزهای مهم دیگر هیچ نقشی ندارند سعی می کنند بیشتر وقت خود را با دوستانشان و یا در محل کارشان بگذرانند.


بیشتر بخوانید: آیا کمک مرد در کارهای خانه لازم است؟


راه حل:

همیشه هر چند وقت یکبار تایمی را در نظر بگیرید تا در مورد مسائل مهم و بچه هایتان با همسرتان صحبت کنید. بطور مثال اگر می خواهید پسرتان را در کلاسی ثبت نام کنید از شوهرتان مشورت بگیرید که چه کلاسی برود و یا این که حقوقتان را به چه صورت پس انداز یا سرمایه گذاری کنید. باید نشان دهید که نظر او برای شما مهم است و او هم نقشی در زندگی دارد.


3. سعی می کنید تا دخل و خرج همسرتان را کنترل کنید

به طور کلی مردها دوست ندارند زیاد وارد ریز خرج کردنشان بشوید و یا این که دستور بدهید این کار رو بکن یا این کار رو نکن. خوب است که به طور کلی در جریان باشید چه اتفاقی برای پول هایش می افتد ولی هیچ وقت سعی نکنید که او را در این زمینه بازخواست کنید.


بیشتر بخوانید: پنهان کردن مسائل مالی چه عواقبی برای زندگی مشترک دارد؟


راه حل:

با او در مورد مسائل مالی صحبت کنید. اگر گاهی اوقات می خواهد چیزهای گران قیمت بخرد با او مخالفت نکنید زیرا وقتی در مورد این مسائل با دوستانش صحبت می کند مطمئن باشید آن ها از او حمایت می کنند و وقتی این قضیه بارها ادامه پیدا کند مطمئن باشید به همین راحتی مرد رفیق باز خواهد شد. البته دقت داشته باشید اگر هم می خواهید او را از این کار منع کنید باید با لحنی محبت آمیز و بدون درگیری این کار را انجام دهید زیرا در غیر این صورت چیزی جز لجبازی همسرتان را به همراه نخواهد داشت.

4. درخواست رابطه جنسی او را مدام رد می کنید

ممکن است که شما با دلایل منطقی ای درخواست رابطه جنسی همسرتان را رد کنید ولی اگر این کار را مدام انجام دهید شوهرتان احساس می کند که دیگر برای شما جذاب نیست و همین موضوع او را به بیرون از خانه و به سمت دوستانش سوق خواهد داد.


راه حل:

وقتی که شما درخواست او را رد می کنید می توانید به او بگویید که در حال حاضر قادر به انجام این کار نیستید و برای وقت دیگری موکول کنید ولی باید به یاد داشته باشید که در زمانی دیگر خود شما باید پیش قدم شوید و آغار کننده رابطه باشید با این کار او متوجه خواهد شد که شما نیز خواهان رابطه جنسی با او هستید و اعتماد به نفسش تقویت خواهد شد.

خیلی از افرادی که با این سوال(چکار کنم شوهرم دست از رفیق بازی برداره) وقتی به مشاورین خانوده مراجعه می کنند هیچ گاه قبل از آن رفتار خود را نسنجیده اند در صورتی که بیشتر اوقات باید مشکل را در درون خودمان پیدا کنیم و وقتی که آن را حل می کنیم  میبینیم که به راحتی رفتار شوهر رفیق باز ما نیز اصلاح می شود و بدون دردسر از او یک مرد زندگی می سازیم

چیکار کنم شوهرم دست از رفیق بازی برداره ؟

(دیدگاه مشاوره خانواده)

سلام یکی از گلایه های زیاد خانم ها اینه که میگن همسرشون خیلی به رفیق هاش میپردازه و اصطلاحا رفیق بازه و این خیلی اونا رو به هم‌ ریخته.
در پاسخ باید بگم شاید یکی از علل اساسی که این مساله برای شما حساسیت ایجاد کرده این است که شما از این رفتار شوهرتون احساس کم یا عدم توجه و به دنبال اون کم مسوولیتی در زندگی میبینید.
یا احساس میکنید این رفیق بازی شوهرتون بدون حساب و کتابه و احتمالا کلاه سر او خواهد رفت. یعنی در تصورتان این ایجاد میشه که مردتون آدم بی حساب کتابیه!!!
ولی بیایید بررسی کنیم و ببینیم واقعا این حس شما درست هست!!! و اینکه شما تا چه حد در بوجود آمدن این مساله موثر هستید؟برای این کار شما باید چند نکته زیر رو خوب دقت کنید.

  • اولین نکته ای که باید بدانید این است که مرد مسئولیت بیرون از خانه رو برعهده داره و قراره با تبادلات اجتماعی با دیگران چرخ زندگی رو بچرخونه و این مستلزم آمد و رفت و گفتگو و رفاقت با دیگر مردان است.

  • نکته دیگه اینه که همین فعالیت ها انرژی زیادی رو از مرد میگیره و اصطلاحا خستگی پیدا میکنند و طبیعیه اونا باید خستگیشون رو تخلیه کنند.

  • نکته دیگه این است که مردان وقتی در کنار یکدیگر هستند احساس میکنند بهتر درک و فهمیده میشن و حرف هم رو متوجه میشن.

  • مساله دیگه این است که مردان بسیاری از مواقع وقتی در کنار یکدیگر هستند حس خوب اقتدار و حتی قدرشناسی رو از همدیگه دریافت میکنند.


خانم ها چگونه میتوانند شوهرانشان را مرد زندگی کنند؟

بسیاری از خانم ها شیوه های مواجعه با خستگی و یا مشکلات اقایان را نمیدانند.
بسیاری از آنها مساله غار تنهایی مردان رو نمیشناسن و بسیاری از اونا نمیدونن اقتدار مرد چیه و چگونه باید افزایشش بدهند.
ندانستن همین مسائل به ظاهر کوچک باعث میشه بین شما و همسرتون فاصله بیفته و اونا جذب دوستانشون بشوند چون هنگامی که پیش اونا بودن خاطره خوبی دارند.

وقتی از بسیاری از آقایان علل این رفتارشان رو میپرسیم همین عدم درک شدن و نق زدن های مکرر یا به اصطلاح اونا گیردادن ها رو علت این کارشان میدانند در حالی که خود اونا هم درخلوت های خود خیلی از این کاری که خودشان میکنند راضی نیستند.

پس خانم ها اگر میخواهید این رفتار همسرتان اصلاح شود نکات زیر رو رعایت کنید:

  1. سعی کنید برای بیان مشکلات و اندوه هایتان کمی صبور باشید و تا ایشون رو دیدید اونا رو مطرح نکنید. بگذارید اونا به یک تعادل روحی روانی برسند و بعد مطرح کنید.

  2. سعی کنید با ادبیات و رفتارهایی مثل رفتارهای زنانگی که قبلا توضیح دادم به مردانتان اقتدار داده و جوری رفتار کنید که اونا در زندگی مسوولیت پذیر بشوند نه اینکه اصطلاحا خودتان ببرید و بدوزید و اونا صرفا مجری تصمیمات شما باشند

  3. نکته دیگه مساله "قدرشناسی" و گفتن"به تو افتخار میکنم" رو در دستور کارتان با شوهرتان قرار بدید. اینکه او امروز برای شما وقت گذاشته و کنارتان هست رو قدرشناسی کنید نه اینکه لحظاتی که نبوده رو یادآوری کنید. اینجوری او تصور میکنه هرلحظه پیش شماست بابد تاوان نبودن هاشو بده.

     

  4.        مهارت گفتگو کردن را با یک مرد فرا بگیرید.

  5. ببینید اونا از یک دیالوگ چی میخوان مثلا مردان کسب اطلاعات براشون مهمه پس در گفتگوهاتون مسائلی که احساس میکنید براش جذابه رو مطرح کنید.

  6. نکته دیگه اینه که در بیان زشتی رفیق بازی همسرتان اونا رو با دیگران مقایسه نکنید و نگید فلانی به خانمش میرسه و از سرکار مستقیم میاد خونه.

  7. نکته دیگه اینه که جذابیت های جنسی رو در خانه افزایش بدید پوشیدن لباس زیبا و رفتارهای نازگونه و عشوه گرانه میتونن مردان رو به خانه رفتن ترغیب کنند.

  8. نکته دیگه اینکه با گفتن کلماتی از جمله:کجایی و چرا نمیایی خونه و ... خودتان رو شبیه بازجو ها نکنید اینجوری مردان شما رغبت کمتری به خانه آمدن دارند.

  9. نکته بعد اینکه در خانه به اونا گیر ندید گفتن کلماتی مانند: پاشو برو حمام یا خونه رو جمع و جور کن یا ظرف ها رو کمکم بشور یا این ور فرش رو بگیر اونم در شرایطی که شما خستگی رو در وجود مردانتان میبینید برای اونا سم هست.

البته این نکته هایی که اشاره کردیم شرحی از وظایف یک زن برای مواجهه با رفیق بازی همسرشون هست ولی خب متاسفانه برخی مردان در رفیق بازیشون افراط میکنند که بررسی علل این رفتارهاشون نیاز به مشاوره تخصصی با اونا داره.ولی به هرحال انجام این رفتارهایی که گفتم میتونه تا حدودی مساله رفیق بازی شوهر رو تعدیل کنه.

سوالات متداول

همسرم علاوه بر اینکه رفیق بازه دوستاش رو هم دعوت می کنه و من خیلی معذبم. هزار بار هم گفتم اما گوش نمی ده. نمی دونم چه کنم!

شرایط شما نیاز به مشاور داره. اما قبل از اون سعی کنید با کسی که تو خانواده همسرتون از همه بهش نزدیک تره صحبت کنید. اجازه بدید اون باهاش صحبت کنه شاید نتیجه داد. البته این منوط به زمانیه که شما کار اشتباهی نکرده باشید.

همسرم خیلی دروغ میگه. معلوم نیست با دوستاش کجا می ره. حس می کنم داره به من خیانت می کنه. خیلی نگرانم!

تنها راه شما اینه که باهاش حرف بزنید و تا می تونید با زبان محبت آمیز و در آرامش باهاش صحبت کنید. اگه دیدید جواب نداد باید به مشاور مراجعه کنید.

من رفیق بازم اما همسرم اجازه نمی ده دوستامو بیارم. همه فکر می کنند زن ذلیلم. سر این موضوع زیاد دعوا می کنیم. به نظرتون چه کار کنم؟

شما ازدواج کردید. باید این موضوع رو اول درک کنید. زندگی مشترک چیزی نیست که بخواد سر این مسائل از هم بپاشه. پس سعی کنید همسرتون رو راضی نگه دارید. باید به خاطر همسرتون رفیقاتون رو کنار بگذارید یا رفت و آمدتون رو محدود کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.